Ekonomi

RailPulse Projesi, ABD yük demiryolu takibini modernleştirmeyi hedefliyor

Aralarında BMW gibi büyük şirketlerin de bulunduğu ABD demiryolu yöneticileri ve müşterilerinden oluşan bir koalisyon, ülkenin demiryolu sisteminde kargo takibinde devrim yaratacak olan RailPulse adlı bir proje üzerinde çalışıyor. Başlangıç, tren kargolarının takibini, şu anda büyük demiryolu müşterilerinin kullanımına sunulmayan bir hizmet olan Amazon paketini takip etmek kadar kolay hale getirmeyi amaçlıyor.

RailPulse projesi, 99 milyar dolarlık ABD yük demiryolu segmentindeki yavaşlayan büyümeye ve daha iyi hizmete yönelik artan müşteri taleplerine bir yanıttır. Proje, standartların oluşturulmasını ve birleşik bir vagon GPS takip sisteminin kurulmasını içeriyor. Bu sistemin, gönderilerin gerçek zamanlı konum bilgilerini sağlayarak planlama ve hizmet verimliliğini artırması bekleniyor.

Norfolk Southern (NYSE:NSC) CEO’su Alan Shaw, yük demiryolu endüstrisinin ileri teknolojiyi benimsemekte yavaş olduğunu ve bu nedenle BMW sedan gibi gönderiler için kesin konum güncellemeleri sağlayamayacağını kabul etti. RailPulse’un kurucusu ve Norfolk Southern’ın baş strateji sorumlusu Mike McClellan, demiryolu endüstrisinin gerçek zamanlı güncellemelere alışkın yeni nesil taşımacılık yöneticilerinin beklentilerine uyum sağlaması gerektiğini vurguladı.

RailPulse’un gelir modeli, vagonları izleme teknolojisiyle donatmak için tek seferlik bir fiyatı, irtibat hizmetleri ve yazılım güncellemeleri için periyodik fiyatları ve vagon başına 3,50 dolarlık aylık abonelik fiyatını içerir. Proje, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki altı büyük yük demiryolunun tamamını kapsamayı hedefliyor ve halihazırda Norfolk Southern, Union Pacific (NYSE:UNP) ve Canadian Pacific (NYSE:CP) Kansas City’den katılım sağladı. Buna ek olarak RailPulse, ülkedeki 600 “kısa hat” tren operatörünü işe alıyor ve GATX (NYSE:GATX) ve Greenbrier (NYSE:GBX) gibi vagon kiralama şirketleriyle ortaklıklar kurdu.

Küresel bir eser tüccarı ve işleyicisi olan Bunge (NYSE:BG), RailPulse’un ilk müşterisi olacak ve üçüncü çeyrekte hayata geçtiğinde sisteme erişim sahibi olacak. Bunge’nin Kuzey Amerika lojistik müdürü Terry McDermott, sistemin, mahsullerin çiftçilerden son kullanıcılara taşınmasında verimliliği artırma yeteneği konusunda iyimser olduğunu söyledi.

Projenin karmaşıklığı, Amazon paketleri veya Domino’s pizzaları gibi tek şirketli teslimatları takip etmenin ötesine geçiyor. Uzunluğu 5.400 feet’e kadar çıkabilen ve birden fazla mal sahibi ve müşteri için ekipman ve kargodan oluşan ABD yük trenleri önemli bir zorluk teşkil ediyor. RailPulse, vagon güç kaynağı eksikliğinden kaynaklanan önceki sınırlamaların üstesinden gelerek her zaman konum verileri sağlamak için büyük kamyonlarda gerekli olan GPS izleyicileri kullanmayı planlıyor.

Union Pacific Loup Lojistik Lider Yardımcısı Josh Perkes’e göre, bu zorluklara rağmen güneş enerjisi ve GPS teknolojisindeki ilerlemeler bu tür izlemeyi mümkün kıldı. Ancak Tennessee-Knoxville Üniversitesi Küresel Tedarik Zinciri Enstitüsü’nde araştırmacı olan Dan Pellathy’nin belirttiği gibi, RailPulse gibi büyük ulaşım veri paylaşımı projeleri nadir ve karmaşıktır; Çeşitli sistemlerden gelen verilerin güvenliğini sağlamayı, standartlaştırmayı ve doğru şekilde kontrol etmeyi içerir.

Proje, Amerika Birleşik Devletleri’nde on yıldan fazla bir süredir devam eden, federal olarak zorunlu kılınan kağıttan elektronik tıbbi kayıtlara geçişe benzetiliyor. Danışmanlık firması McKinsey’in ortağı Sandy Gosling, müşterilerin daha fazla görünürlük taleplerini karşılamak için veri paylaşım teknolojisindeki ilerlemelerin sektörde önemli bir değişime işaret ettiğini belirtti.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu